Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Vista a la serra de Cuberes des de la cova de la Serpent Vistes als rocs de Queralt Serra de Cuberes des de les roques de Collegats El congost de Collegats

Congost de Collegats

La Pobla de Segur

El congost i els cingles de la vall de Collegats

Començarem la ruta al pàrquing de la font de la Figuereta creuant la carretera per agafar la pista de Gramuntill, que deixarem després de caminar uns 600 m per prendre un corriol a la dreta. Aquest corriol ens enfilarà per la serra d'Ansal i ens portarà fins al camí de Sant Pere. Seguirem aquest camí, amb vistes als rocs de Queralt, on tindrem moltes possibilitats d'observar diferents espècies de rapinyaires.

Seguirem el camí de Collegats, ara per una pineda de pi roig, fins arribar a un encreuament indicat que ens durà a Sant Pere de les Maleses, on coneixerem part de la seva història i llegenda. Recularem aquest últim tram fins a l'encreuament, per seguir ara en un suau puja i baixa, per un corriol als peus de lo Serrat Gros fins a la cova de la Serpent. En aquest punt ens aturarem a observar el paisatge impressionant mentre escoltem el que ens diu la llegenda d'aquesta cova i el perquè del seu nom.

Deixem la cova de la Serpent i seguim pel camí de Collegats en suau pujada fins a situar-nos just a sobre de les parets verticals del congost, punt en el que comencem un descens pronunciat i força pedregós sota les parets de les roques de Collegats que ens portarà fins a la carretera N-260. Creuarem la N-260 amb molt de compte i seguirem l'antiga carretera, tancada al trànsit, que unia la Pobla de Segur amb Gerri de la Sal per dins del congost de Collegats, a tocar de la Noguera Pallaresa i entre impressionants parets verticals fins arribar al punt d'inici.

Com arribar a inici ruta.Com arribar a inici ruta.