Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

De camí al Bullidor de la Llet Camí als Empedrats Serra de la Boixasa Refugi Sant Jordi Vistes al Pedraforca Camí als Empedrats

El Bullidor de la Llet i els Empedrats

Bagà

L'aigua, protagonista del Parc Natural del Cadí-Moixeró

La ruta comença a tocar de l'Aula de Natura de Cal Cerdanyola. De seguida agafarem un caminet a l'ombra que ens acompanyarà torrent de la Font del Faig amunt. Ens desviarem uns metres per anar a veure el Bullidor de la Llet, raó per la que recomanem fer la ruta després d'un període de pluges.

Tornem al camí que anàvem seguint i aviat començarem a veure salts d'aigua i blocs de roca entorn dels Empedrats, punt en què el torrent s'encaixona entre parets verticals. Continuem vall amunt seguint el curs del torrent i observant com, a mesura que guanyem alçada, la vall també guanya en amplitud.

Si us ve de gust, us podreu aturar per agafar forces o fer un mos al refugi de Sant Jordi. Podreu agafar aigua uns metres més endavant a la font del Faig abans de continuar ascendint en direcció a la serra de la Boixassa i començar el descens en direcció al coll de la Pelosa. En aquest últim tram les vistes són impressionants, especialment les que tindrem a la cara nord del Pedraforca.

A partir del coll de la Pelosa anirem baixant per una pista àmplia i còmoda, entre boscos de roure martinenc i pi roig fins al Monnell, primer, i fins a l'espectacular racó de l'Adou de Bastareny i el salt del mateix nom, després.

Ara ja només ens quedarà seguir en paral·lel el curs del Bastareny per una pista enlairada fins al molí del Puig i cal Cerdanyola, punt d'inici d'aquesta interessant i completa ruta.

Com arribar a inici ruta.Com arribar a inici ruta.