Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Lledoner-Olesa de Bonesvalls

Vallirana

La serra de l'Ordal-Garraf

Començarem la ruta a la urbanització del Lledoner. Ens enfilarem primer fins al Coll de la Creu de l'Ordal per continuar pujant fins a la Serra de les Planes. Ens dirigirem llavors cap al Coll d'Esteles, pel capdamunt de la Serra de les Planes, de formació càrstica, amb codines, avencs i vegetació pròpia de sòls prims i permeables. La garriga de garric o coscoll, amb pins esparsos i alzines en els llocs més humits.

Baixarem pel fons de Covacremada per una pista pedregosa, on haurem d’anar amb  compte, per més endavant seguir avall per la Riera de la Rengla. El bosc es fa més dens i la vegetació de sotabosc més diversa i atapeïda, pel caire humit del relleu.

Arribarem, travessant els primers camps, al tranquil poble d'Olesa de Bonesvalls, 1.762 h. (2011), on encara les vinyes formen part del paisatge agrari i  les cases velles tenen hort i pou, al llarg del carrer de la Fontana per on entrem i del carrer del Raval per on sortim.

Sortirem del poble a buscar la Riera d´Oleseta direcció el fondal del Lledoner (Vallirana). Al llarg del camí, anirem trobant un bonic forn de calç, un antic pou i l´arc coronat per una gran heura.

Com arribar a inici ruta.Com arribar a inici ruta.