Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Embassament d´Oliana. Casa del Corb, Roques del Corb. Torrent de Rombau, Peramola.

Roques del Corb i Sant Honorat

Peramola

Voltant la mola de Sant Honorat

Començarem aquest impressionant itinerari vorejant l'Hostal de Can Boix, fins a trobar un corriol que ens enfilarà muntanya amunt per una pineda de pinassa (Bosc de l'Hostal), fins al Coll de Quatre Camins. A partir d'aquí, amb un sol una mica més pobre, la pineda dona pas al garric i la carrasca, amb brolla de romaní i aromàtiques al sotabosc.

Passarem pel costat del Forat del Corb, aneu amb compte si voleu traure el cap, abans de començar a vorejar la roca del Corb. Visitarem les antigues construccions, testimoni de l'aprofitament de les peculiaritats del terreny com a refugi en un passat no gaire llunyà, de la casa del Corb i el corral del Corb.

Farem la volta a la roca del Corb, i començarem a tenir vistes sobre la serra de l'Aubenç i la roca Llarga abans d'arribar a Coll de Mu. A partir d'ara haurem de flanquejar les roques de Sant Honorat amb el barrranc de Rombau a la dreta. Durant el flanqueig podrem observar capritxoses formacions rocoses, que ens faran el camí entretingut.

A la collada de Sant Honorat girarem a l'esquerra per enfilar, ara en forta pujada, un corriolet pedregós fins a arribar a Sant Honorat primer i al mirador després. En aquest Mirador tindrem unes vistes privilegiades del Pirineu i Prepirineu sobre la Vall del Segre. Haurem de tornar sobre les nostres passes fins a arribar de nou a la Collada.

Ara ja en baixada per pista forestal, amb força pendent en alguns trams, ens dirigim al serrat de Cal Tarragona primer, i Castell-llebre després. Aprofitarem per visitar el ben conservat lloc de Castell-llebre i la seva església.

Ara ja només ens queda tornar còmodament a l´inici de la ruta, per una pista forestal amb el Roc de Rombau a la dreta.

Com arribar a inici ruta.Com arribar a inici ruta.