Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Sant Miquel del Pui Roques del Bou Roca Foradada Sant Miquel del Pui

Ruta a Sant Miquel del Pui

La Pobla de Segur

La vall del Flamisell i la roca Foradada

Començarem la ruta a la plaça del Pou de la Pobla de Segur en direcció nord-oest, seguint un agradable camí en paral·lel al curs del Flamisell i a tocar de les hortes de la llera.

Un cop deixem el nucli urbà el camí és planer i caminarem flanquejats per un preciós mur de pedra seca fet de roques arrodonides per l'erosió que fan de mur de contenció per als camps de conreu que tenim a la nostra dreta.

Passarem a tocar de la capella de Sant Fructuós i serà en el punt on creuem per Sant Miquel, a tocar de la borda de Xalamanc, que començarem a enfilar en direcció a l'ermita de Sant Miquel. És a sobre d'on actualment es troba l'ermita moderna de Sant Miquel a on alguns historiadors situen, precisament, l'origen de la Pobla de Segur. En aquest indret, equipat amb una font i taules de pícnic, ens aturarem a contemplar les fantàstiques vistes a la vall d'Erinyà.

Continuem camí per les escales que ens portaran a l'ermita romànica de Sant Miquel del Pui, ara parcialment restaurada; lloc on cada 8 de maig se celebra el concorregut aplec de Sant Miquel. Seguirem amunt en direcció a la Foradada per un camí entre murs de pedra seca rodejats de bonics exemplars de roure.

A mesura que ens apropem a la roca Foradada, si tenim sort, començarem a veure nombrosos exemplars de voltor comú que captivaran la nostra atenció i ens distrauran de la pujada.

Als peus de la roca Foradada el camí gira en direcció sud-oest canviant la panoràmica i oferint vistes privilegiades a la Pobla de Segur, al pantà de Sant Antoni, a la serra de Boumort i al Montsec. El descens el començarem a fer per un bosc de pi blanc fins arribar a la cambra d'aigües per seguir, ara en pendent més pronunciat, fins al nucli urbà de la Pobla. Un cop al nucli urbà, passarem a tocar de la casa Mauri i recorrerem l'agradable carrer Major abans d'arribar al punt de sortida.

Com arribar a inici ruta.Com arribar a inici ruta.