Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Vistes a Palau-Sator Vistes al Montgrí Vistes a Pals

Ruta medieval de Palau-Sator i Pals

Parc Natural del Montgrí, Illes Medes i Baix Ter

Una volta per l'Empordà medieval

Iniciem aquesta excursió a Palau-Sator, on només sortir del cotxe ja trobem l'ermita romànica de Sant Pere que queda fora de muralles, igual que la font i el safareig. Abans de començar a fer ruta entrem a dintre muralles per la Torre de les Hores de Palau-Sator, que és el portal al casc antic. Pugem llavors per a veure l'imponent Castell de Palau-Sator que es troba en el punt més alt del poble. Un cop feta la volta de reconeixement a Palau-Sator fem camí cap a Sant Feliu de Boada.

En qüestió de mitja hora, caminant per paisatges que alberguen una rica fauna, especialment d'ocells, ens plantem a Sant Feliu de Boada on trobem la font del poble i després l'església de Sant Feliu que no té res a envejar a la de pobles veïns més grans. Tornem a arrencar i anem cap a Pals, per camins entre camps que poden quedar força tapats per la vegetació en algunes èpoques de l'any.

A Pals hi entrem pel costat de ponent, que és de les parts més desconegudes del poble, però ens dirigim cap a la Plaça Major que és l'entrada al seu centre històric, per on val la pena perdre's pels carrerons i tendes. Nosaltres pugem a la Torre de les Hores de Pals, des d'on gaudim de les millors vistes de la sortida. No perdem més temps perquè queda ruta, el següent poble és Sant Julià de Boada, petit i rural, tot l'oposat a Pals que ha apostat fort pel turisme. En destaquem la petita ermita de Sant Julià.

Abans de tornar a Palau-Sator només ens queda per veure Fontclara, on trobem l'antic monestir de Sant Pau. Passem per la Plaça de la Font abans d'anar a buscar el cotxe que hem deixat al veí poble de Palau-Sator.

Com arribar a inici ruta.Com arribar a inici ruta.