Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Passeig al salt de Gualba

Gualba

• NOTES AL VISITANT:
  • Descarregueu la ruta a Gualba. La navegació l’heu de fer OFF-LINE. Allà, hi ha problemes de cobertura.
  • El centre de rebuda és al Parc Mediambiental de Gualba. La gestió de l'espai és privada. Hi trobareu l’aparcament i altres serveis. Hi ha normes d’ús. Us informaran a l’entrada.
  • L’accés és lliure per  a la  gent excursionista que accedeix a peu al Parc i sense la intenció de dinar dins el bosc d’aquests dos itineraris.
  • Teniu dos traçats: Blau i Groc. Us recomanem que pugeu cap al Mirador del Salt pel color Blau i que baixeu, de tornada, pel color Groc.
  • Si teniu dificultats per fer fortes pujades, en arribar a la Central Elèctrica, trobareu un corriol que marxa a la dreta i va a buscar el camí groc. Un cop al groc, a l’esquerra arribareu per pista fàcil fins al Mirador.
  • El camí blau és fàcil, menys curtes però fortes pujades al tram final.
  • Passada la font dels ocells, també trobareu un camí que enllaça el blau amb el groc.

• Les fonts es troben totes a les instal·lacions del Parc Mediambiental.
  • La resta de fonts del recorregut no ragen. L’aigua de la riera, no s’ha de beure.

• Sou a l’àmbit del Parc Natural del Montseny. Els cursos d’aigua, són sistemes fràgils i sensibles.
  • Respecteu al màxim l’entorn i el medi on us trobeu.
  • Seguiu les normes d’ús que us indicaran al Parc Mediambiental.
  • L’entorn de la Central Elèctrica és privat.
  • No deixeu els nens sols. Poden caure en algun doll d’aigua.
  • És un lloc molt visitat. Si podeu evitar les hores punta i els dies festius, gaudireu plenament del contacte amb la natura.

• Evitar fer-ho plovent o havent plogut. Pot haver-hi fang i les pedres i arrels rellisquen molt.
  • El camí de pujada és ombrívol però el de baixada no. El sol de l’estiu, pica de valent, just al migdia quan tornem del Mirador.

• Calçat adient per caminar per muntanya. Còmode però amb bona sola per no relliscar.
  • El tram final de pujada pel camí blau fins al Mirador, és costerut i amb pedra fluixa.
  • Amb terreny mullat, perill de relliscar en trepitjar arrels o pedres grans.

• Uns prismàtics per veure ocells. Cal, però, que feu el passeig quan no hi hagi massa gent, sinó no veureu res de res.
  • Màquina fotogràfica i trespeus per copsar la plasticitat de l’aigua amb les roques, les molses i les falgueres. L’ombra del bosc us obligarà a tirar a velocitat lenta.

• L’espai està equipat i gestionat per una empresa: PARC MEDIAMBIENTAL DE GUALBA.
  • Ofereixen tot un seguit de serveis i propostes d’activitats. Consulteu la web.