Ruta #itinerari# a #municipi# | Senderisme i BTT | NATURALOCAL

Les millors eines per a sortides:
Excursionsenfamília · ItinerarisTrekking
RutesSenderismeBTT · VacancesNatura

Rec dels Colletons Fageda dels Colletons Era de la Castellòria Ermita i mas de Sant Miquel

Ruta a Sant Miquel i les canals

Vilada

• Heu de seguir les marques grogues de Sender Local.
  • Porteu la bateria plena i també la ruta guarda off-line per quan hi hagi manca de cobertura. També poder fer directament la ruta off-line de bon començament; estalviareu bateries.
  • Inici ruta, teniu dues opcions:
  • Des del poble de Vilada o des del pla de la Fusta. Hi podeu deixar el cotxe, al costat del pont del Climent. S'hi arriba per un camí que trenca de la carretera a 1,3 km sortint de Vilada direcció Borredà. Veureu un senyal en què hi posa "Canals de Sant Miquel".
  • Si comenceu a Vilada, quan torneu, estigueu al cas de si es pot creuar pel pont del Doro. Podeu aprofitar i fer drecera pujant per la pista del costat de la fàbrica directament al poble.
  • Pujada constant a partir del pont del Climent, amb trams curts però drets arribant al collet dels Pins.
  • Baixada constant a la segona meitat del recorregut. Forta i delicada en alguns trams.
  • Si baixant del collet dels Pins no voleu arribar a Sant Miquel (és una pena) trobareu un trencall a la dreta que fa drecera i va a buscar directament el camí de baixada.
  • Del coll dels Pins al Serrat del Migdia, el camí no té pèrdua però pareu atenció a un pas que hi ha per la dreta d'un fals cim, si ho feu, haureu de recular fins a trobar un pas de corda que us ajudi a superar aquest tram (fàcil, no patiu).
  • Al mirador del Serrat del Migdia ens podrem relaxar una estona però us recomanem l'aturada llarga als plans de Sant Miquel.

• La única font és la de la casa del Bosc després del portell de l'Ovellar. Ens haurem de desviar una miqueta pel camí de la Portella però val la pena.

• Valoreu el vostre nivell físic. Cal estar en forma.
  • No oblideu aigua i menjar. Tant ganyips pel camí com entrepans per fer un àpat dalt Sant Miquel.
  • Creureu recs i torrents en diferents ocasions. Podeu relliscar o mullar-vos si ha plogut.
  • És fàcil relliscar a les fortes baixades dels Colletons.
  • S'ha d'estar acostumat a caminar.
  • Al Serrat del Migdia, heu de buscar el traç més evident. Només ens decantem cap a la dreta, sortint de la roca, a buscar un pas de corda (fàcil) per superar un fals cim on no cal pujar.
  • Pareu atenció a no relliscar (com a tots els llocs elevats). Sobretot, aneu amb compte si el terreny està humit.

MÉTEO

• No fer-la en dies de pluja o havent plogut.
  • Els dies rúfols desmereixen les vistes i no en gaudirem.
  • La boira us pot fer una mala passada als serradells i als colls (seguiu amb atenció el track).
  • La tardor és el millor moment per la varietat cromàtica de la vegetació.

• Caminar incòmode. Conglomerat amb cantons rodons que rellisquen.
  • La baixada pel clot dels Colletons és trencada i amb esglaons on cal parar atenció.
  • Trams amb terra de fang que rellisca.

• Botes o calçat resistent i amb bona sola.
  • Prismàtics si us agrada veure ocells.
  • Càmera fotogràfica.
  • Plànol de la zona per orientar-se un cap a dalt els miradors.
  • Roba adient segons cada estació de l'any. També pels dies de vent: careners, serradells i balconades són molt exposades.