Natura Local - Camí del Soldat Romà

Camí del Soldat Romà

Vallirana

Passant damunt els cingles

Iniciem l’itinerari per urbanització, però en un no res ja som en un corriol que ens fa passar per sota les Penyes del Corral. Veurem la figura del Romà i, tot seguit, ens enfilarem per superar aquest graó considerable.

Un corriol ombrívol i amb densa vegetació ens servirà  per superar un altre graó que ens apropa a Can Cases. Abans, però, resseguirem aquesta cinglera amb vistes sobre Vallirana. Sense entrar a Can Cases, ens adrecem cap a Coll Verdaguer. S’obriran noves vistes, ara en direcció oest, sobre les Serres d’Ordal amb el Puig d’Agulles al fons.  Nosaltres seguim cap a Coll Verdaguer vorejant la capçalera del torrent del Cau de la Guineu, que porta sota Sant Ponç. Poc després del coll, trobarem un forn de calç ben conservat.  Seguirem pujant per guanyar vistes direcció nord. Dalt és un bon punt per fer esmorzar. Pels voltants hi ha la Cova de Coll Verdaguer, on s’estan fent  prospeccions arqueològiques.

De tornada, passarem per un altre forn de calç més actual i fins a Coll Verdaguer novament, però ara girarem a la dreta direcció Cal Beco. Després de passar una antiga pedrera trobem la masia enrunada. Seguim baixant entre uns camps i, passada una torra d’alta tensió, agafem un corriol a l’esquerra. Som al Serral de Cal Beco, sobre les Penyes de Can Rovira, que s’allarguen fins a les Casetes. Un seguit d’agulles, fragments despresos  i petites cavitats donen nom al sector dels Ensorrats. El camí de baixada és un camí de bast, meravellós. Abans d’arribar a Can Rovira podem entreveure antigues feixes al costat del camí.

Xarxa 2000

Gràfica de Desnivell

Conçells

Traçat

• La pujada dalt el Corral pel camí del Soldat és dreta i heu de vigilar els nens. Hi ha trams tècnics de grau baix.
  • Quan arribeu per primer cop a Coll Verdaguer, després de veure el forn de calç, si aneu justos de temps o de forces, valoreu si val la pena fer drecera i baixar direcció Cal Beco per tornar cap a Vallirana.
  • La pujada de Coll Verdaguer, després del forn de calç, és forta i no compensa massa.
  • A les zones aclarides sota les dues línies d’alta tensió que passareu, es veuen flors i ocells rars de trobar dins el bosc.

Aigua

• No trobareu cap font.

Precaucions

• Tingueu cura dels nens en cingleres, barrancs,…
  • Forats en zones càrstiques
  • Coves, etc.
  • Eviteu deixar els nens sols.
  • En els trams de cinglera, els nens han d’estar prop vostre.
  • Pels voltants de la Cova de Coll Verdaguer, si us hi atureu a esmorzar, tinguen en compte que hi ha dos pous sense protecció.

Meteo

• Eviteu les hores de màxima insolació. No hi ha ombres.
  • Eviteu fer el recorregut en època de pluges o havent plogut,…
  • Roba de protecció en llocs exposats (vent, pluja)
  • Crema solar en èpoques caloroses.

Terreny

• Terreny pedregós i difícil de caminar en alguns trams. Uns bastons no estan mai de més.
  • Calçat reforçat per caminar per sobre de roques i pedres.
  • Hi ha alguna baixada amb pedra que rellisca.
  • A l'inici tenim una grimpada fàcil que demana precaució si ha plogut.

Material

• Porteu prismàtics per observar ocells a les cingleres.
  • Uns pals de tresc ens ajudaran en zones inestables.