Tornar

Fitxa

Introducció

Talaia occidental del massís de Collserola

Curta, però intensa pujada al Puig de Madrona per gaudir de gairebé 360° de fantàstiques vistes tant de Collserola com del Baix Llobregat o el Vallès Occidental. Després, es converteix en un agradable passeig per una pista que voreja la conca receptora del Torrent de Julià, entre pinedes i alzinars emergents, per baixar de nou a Valldoreix amb vista a la casa pairal de Can Monmany.

RECORDEU: Esteu a dins de l'àrea del Parc Natural de Collserola. Cal respectar la normativa del Parc Natural.

Et recomanem l'App de Natura Local per fer aquesta ruta guiada i interpretada. Descarrega-te-la gratis aquí:

Circular antihorari

Gràfic de pendents

Descripció

Talaia occidental del massís de Collserola

És una volta còmode i fàcil llevat el primer tram de pujada al Puig Madrona. Sortim de la plaça Joan Gassó, al sector de Can Monmany de Valldoreix. Iniciem ràpidament la pujada primer per un caminet i després per pista, envoltats d’un alzinar de rebrot, fins al mirador del Puig Madrona (380 m). Seguirem el track però, a la pista, passat un dipòsit, veureu unes marques de PRC-35 que també us pujaran directa (encara més dret) fins al vèrtex.

Les meravelloses vistes s’allunyen tant com ho permet el dia. La plana del Llobregat, el massís de Collserola, les serres prelitorals, la plana Vallesana, etc. Ara l’esforç ja està fet i ens queda gaudir del moment i de la resta de l'itinerari.

En un moment baixem a l'ermita de la Mare de Déu de la Salut, pel corriol del PR C- 35. Trobarem taules i llocs de descans.

A partir d'aquí, el camí, ample, marxa amb lleugeres ondulacions, vorejant la capçalera del torrent de Julià. El paisatge és forestal, la pineda mixta amb sotabosc d'alzinar, es combina amb diferents composicions i estructures. En creuar els petits torrents de les obagues, el sotabosc es torna més feréstec i les alzines guanyen protagonisme. Als altres llocs, (carenes i solells) la pineda de pi blanc i els brucs guanyen la partida. Els roures , de tant en tant, esquitxen tot el conjunt, preferint els llocs més frescals.

En poques ocasions el bosc ens deixa veure el paisatge. En un d’aquests moments apareix Can Monmany amb tota la seva grandesa, i de fons, les ciutats de Rubí i Terrassa amb el Parc de Sant Llorenç del Munt al darrere. En un tres i no res, ja som a baix.

Consells

• Principalment passem per pista ample i còmode.
  • El corriol de baixada a la Salut, des de Puig Madrona, està indicat amb un senyal de PR-C 35.
  • Només hi ha una forta pujada al començament per arribar al Puig Madrona.
  • No us preocupeu per la senyalètica que trobeu. Seguiu el track.
  • Al coll de Faura, hi ha un corriol que puja al Turó de l’Alzinar, per la carena, i torna a baixar a buscar el track de nou. (per si no voleu fer tanta pista)

• No hi ha fonts.

• Assegureu els peus baixant del Puig Madrona per no relliscar.

• El camí de pujada a Puig Madrona i el corriol de baixada a la Salut, té pedres i arrels que rellisquen si ha plogut.

• Els pals de tresc fan de bon caminar per les pistes.
  • Màquina fotogràfica.

• La zona de l’Ermita de la Mare de Déu de la Salut, té taules per fer àpats.
  • Arribant al final, just en creuar el torrent de Julià, veureu una pista que marxa a l'esquerra. Si l'agafem, passarem per davant de Can Monmany. És una gran casa pairal, però probablement les millors vistes les haureu tingut pel camí.

Guarda't la ruta

Què hi ha?

Què veure a: Pujant al puig Madrona

Alzinar de rebrot

01/10/2014

A l’obaga del Puig Madrona, l’alzinar pren força rellevància. Els pins blancs només apareixen puntualment, juntament amb algun roure. Les alzines, són petites i denses. Aquests arbres estan formats...

Puig Madrona (336 m)

Paisatges
01/10/2014

Important elevació situada al marge de ponent del massís de Collserola i per les àmplies vistes a les comarques i serres properes tant litorals com prelitorals. El Papiol i la plana del riu Llobregat...

Ermita de la Salut

01/10/2014

Edifici d'una sola nau, amb una part preromànica de cap al segle X. D'aquesta fase és la finestra geminada de la façana de ponent i la finestra esqueixada senzilla del costat de la porta. L'absis i...

Alzinar mediterrani

01/10/2014

A la carena solella, el bosc està format per una pineda mixta amb sotabosc d’alzinar. Quan passem per un racó frescal, en creuar un torrent, augmenta la densitat d’alzines, el sotabosc de fulla ample...

Servera

01/10/2014

Sorbus domestica. Aquest abret que hi ha a la dreta del camí, de fulla composta amb 6-9 parells de folíols. Els fruits que recorden petites pometes, són durs i astringents, però comestibles un cop...

Vistes a Can Monmany

01/10/2014

Anteriorment era coneguda com a Mas Brunet, fins que l’any 1640 s’hi instal·là el primer Monmany, procedent de Sant Boi. Esdevingué una propietat molt rica gràcies a la producció de vi, el qual era...

Roures

01/10/2014

Quercus cerrioides. El troben baixant per la Serra d’en Julià, direcció nord. On els ambients són favorables, àcids, frescals i humits, a la pineda mixta amb sotabosc d’alzinar se li sumen alguns...

Imatges
Valoració
7 vots
Valoracions amb comentaris Publicar valoració
una ruta muy agradecida y no es difícil, está bien para pasar un sábado por la mañana.
Agradable. Al començament puges i baixes, però després es converteix en una passejada tranquil-la i còmoda.