Vistes a les Illes Medes des de la Platja de la Fonollera. Parc Natural del Montgrí les Illes Medes i el Baix Ter.
Camí a la Gola del Ter. Parc Natural del Montgrí les Illes Medes i el Baix Ter.
Ànec coll verd al riu Ter. Parc Natural del Montgrí les Illes Medes i el Baix Ter.
La Gola del Ter. Parc Natural del Montgrí les Illes Medes i el Baix Ter.
Tornar

La mota del Ter i platja de la Fonollera

Fitxa

Introducció

Seguint el curs del baix Ter

Espectacular ruta familiar que recomanem fer en bicicleta. Recorrerem el curs del baix Ter, flanquejats per exuberant vegetació de ribera a la banda del Ter i variats camps de conreu a l’altra.

Tindrem ocasió d’observar ànecs i altres aus reposant al curs del riu, així com tortugues prenent el sol tranquil•lament en petites illes al mig del Ter. El camí ens portarà gaudint d’una àmplia panoràmica fins a la Gola del Ter i la platja de la Fonollera, a on gaudirem de vistes privilegiades a les Illes Medes.

Et recomanem l'App de Natura Local per fer aquesta ruta guiada i interpretada. Descarrega-te-la gratis aquí:

Lineal

Gràfic de pendents

Descripció

Seguint el curs del baix Ter

Sortirem del pàrquing de l’Horta d’en Quintana pel Passeig del riu Ter i girarem a l’esquerra entre els horts del Tamarigar, amb vistes al Montgrí i al Montplà. Extremarem la precaució en el pas de la carretera que ve de Pals, per tot seguit creuar el pont sobre el riu Ter. Just creuat el pont agafarem una ampla i còmoda pista de sorra a l’esquerra, que ja no deixarem fins a arribar a la platja de la Fonollera.

En el primer tram, la pista queda flanquejada per exuberant vegetació de ribera a la banda del riu, i successius i variats camps de conreu a la banda dreta. Tindrem oportunitat d’observar gran varietat d’aus i altres espècies que habiten el riu. Podrem contemplar la plana agrícola a la dreta del camí i el massís del Montgrí a l’esquerra, mentre ens anem apropant a la Gola del Ter i la platja de la Fonollera, lloc privilegiat amb vistes a les Illes Medes i punt final d’aquesta interessantíssima ruta.

Consells

• El recorregut trancorre pràcticament per amples pistes de sorra.
  • Vigileu de no sortir dels camins marcats, recordeu que estem a dins d'àrees sensibles del Parc Natural.

• Porteu força aigua, sobretot a l'estiu.

• Respecteu les propietats i el medi en general. Som a un Parc Natural.
  • Eviteu les hores centrals del dia a ple estiu, o en qualsevol cas preneu precaucions per protegir-vos del sol.
  • Vigileu en travessar la carretera de Pals.

• El camí pot ser incòmode de fer els dies de fort vent.

• Ruta és plana en tot el seu recorregut i transcorre per còmodes pistes.

• Protecció solar o pel vent si hi ha temporal.
  • Màquina fotogràfica.
  • Prismàtics i guia d'ocells per a l'observació d'aus.
  • En totes les rutes de btt recomanem portar casc i guants, així com kit de recanvi per a punxades i un kit d'eines bàsiques (claus allen i desmuntacadenes).

Guarda't la ruta

Què hi ha?

Què veure a: La mota del Ter i platja de la Fonollera

Els verns

Alnus glutinosa

Estem a  la ribera del riu Ter a on s’estableix el bosc de ribera a banda del curs fluvial, aquests boscos els formen arbres caducifolis que necessiten aigua abundant i toleren la...

L'arpella

Fauna

Circus aeruginosus

Aquest rapinyaire diürn fa al voltant de 50-56 cm de llargada i uns 110-125 cm d’amplada amb les ales obertes. Viu en zones humides i amb abundant vegetació de ribera a prop de rius...

Camps de conreu

Medi
26/04/2016

Ens trobem a dins de la plana al•luvial del Ter formada per terres amb una alta fertilitat, com pràcticament la gran part de les terres de la comarca, fet que ha facilitat la proliferació d’una gran...

Peixos al Baix Ter

Fauna
26/04/2016

Estem a prop de la desembocadura del ter, únic riu amb cabal permanent de la zona. Aquest tram del riu, és conjuntament amb la seva gola, segurament l’hàbitat amb una major biomassa íctica de la part...

La Gola del Ter

Geologia
26/04/2016

La Gola és el nom que rep la desembocadura del Ter. El ter en el seu tram final funciona com un estuari mediterranibarrejant aigua dolça del riu amb aigua del mar, creant condicions de salinitat i...

Imatges
Valoració
2 vots
Valoracions amb comentaris Publicar valoració
Vaig tornar de fer la ruta amb bicicleta al llarg del baix Ter i va ser una experiència positiva. El paisatge amb vegetació abundant a una banda i camps de conreu a l'altra li donen un punt pintoresc a la ruta. Durant el recorregut vam veure algunes aus i tortugues prenent el sol. Les vistes des de la gola del Ter i la platja de la Fonollera cap a les Illes Medes són molt maques. Molt recomanable per a famílies.